Comisia Europeana impreuna cu Facebook, Twitter, YouTube si Microsoft anunta Codul de Conduita referitor la discursul de ura in mediul online

646x404Lansat pe 31 mai 2016, Codul de Conduita referitor la discursul din mediul online include o serie de angajamente ale companiilor IT (Facebook, Twitter, YouTube si Microsoft), menite sa combata raspandirea discursului de ura din mediul online in Europa.


Impreuna cu alte platforme si companii de social media, acestea isi asuma responsabilitatea colectiva, promovarea si facilitarea libertatii de exprimare in mediul online, dar, cu toate acestea, Comisia Europeana si companiile IT recunosc faptul ca discursurile de ura din mediul online nu afecteaza nu numai grupurile tinta carora le sunt adresate, dar si pe cei care sustin toleranta si nediscriminarea.

Discursul de ura, asa cum este el definit prin Decizia-cadru 2008/913 /JHA, reprezinta orice comportament care incita publicul la violenta sau ura impotriva unui grup de persoane sau a unui membru al grupului, prin referire la rasa, culoare, religie, descendenta sau origine nationala sau etnica.

Angajamentele pe care companiile IT si le iau astfel incat discursul de ura sa nu fie raspandit sunt:

  • Aplicarea unor proceduri clare si eficiente de revizuire a discursurilor de ura in cadrul propriilor platforme, astfel incat acestea sa poate elimina sau dezactiva accesul la astfel de continut.
  • Existenta in cadrul unui Regulament al Comunitatii prin care sa se interzica incitarea la violenta si comportamentul de ura.
  • Revizuirea notificarilor valide privind discursul de ura in mai putin de 24 de ore si dezactivarea acestuia, daca este necesar.
  • Educarea utilizatorilor cu privire la tipul de continut interzise si a celor acceptate in cadrul comunitatii.
  • Semnalarea continutului care incita la violenta si promovarea acestora prin intermediul unor parteneriate cu ONG-uri, de exemplu.
  • Informarea constanta a personalului propriu cu privire la evolutia situatiei si imbunatatirea metodelor de eliminarea a discursului de ura din mediul online.
  • Cooperarea cu alte platforme pentru a spori schimbul de bune practici.
  • Cooperarea cu Comisia Europeana si implicarea in procesul de aderare la aceste angajamente si a altor companii de social media.
  • Identificarea si promovarea initiativelor noi care sustin programele educationale referitoare la gandirea critica.

Monika Bickert, Head of Global Policy Management la Facebook, a mentionat ca o data cu anuntul referitor la codul de conduita sunt continuate si eforturile platformei de a combate discursul de ura. Cu o comunitate de ~1.6 miliarde de utilizatori, Facebook ofera acesteia libertatea de exprimare, asigurand, in acelasi timp, un mediu de comunicare respectuos. In standardele Facebook nu este permis discursul de ura, iar utilizatorii sunt incurajati sa raporteze continutul care instiga la violenta in mediul online.

John Frank, Vice President EU Government Affairs la Microsoft, a adaugat faptul ca Microsoft a adaugat recent masuri suplimentare care interzic violenta, discursul de ura, dar si postarea continutului terorist in cadrul serviciilor Microsoft, destinate utilizatorilor finali. Prin aderarea la Codul de Conduita referitor la discursul de ura din mediul online este reconfirmat angajamentul companiei in combaterea acestei probleme importante.

 

Sursa: Decalex

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *