Decalex scrie pe blogul sau despre modalitatea de recuperare a creantelor prin mediere:
„De cate ori am intrebat companiile despre termenele la care isi incaseaza facturile, multi reprezentanti ai acestora nu au avut o reactie tocmai placuta. Desi nu este o situatie de dorit, se intampla ca anumiti clienti sa intre in incapacitate de plata si sa intarzie foarte mult cu plata facturilor. Cauzele sunt numeroase, iar intre acestea se poate inscrie si o proasta gestionare a afacerii. De cele mai multe ori, renuntam la anumiti clienti si la recuperarea creantelor, mai ales atunci cand sumele nu sunt atat de mari sau cand, contractual, nu avem clauze foarte bine definite pentru astfel de situatii. De cealalta parte se afla companiile care apeleaza la instantele de judecata pentru recuperarea creantelor, dar procesul este indelungat, anevoios si obositor. Suntem de acord si nu sustinem in mod activ ideea unui proces, deoarece managerii trebuie sa-si indrepte eforturile spre cresterea afacerii si nu pe probleme care au un consum de energie ridicat.
Mizam, insa, pe colaborarea cu o terta parte, denumita mediator, care are un rol neutru si reuseste sa aduca beneficii pentru fiecare parte. Avantajele medierii in recuperarea creantelor sunt multiple, iar colegul nostru Cristian Deca mentioneaza:
- Costurile mai reduse decat in cazul litigiilor;
- Medierea este un proces mai rapid si mult mai usor de gestionat de ambele parti;
- Medierea este mai putin intimidanta, se desfasoara intr-un mediu privat, la o ora si data stabilite de ambele parti;
- Medierea este un proces confidential si nu are repercursiuni asupra imaginii companiilor implicate;
- Medierea permite negocieri si da posibilitatea partilor sa vina cu propuneri creative de solutionare a diferendelor;
- Medierea da posibilitatea partilor implicate in procesul de recuperare a creantelor de a continua relatia de afaceri.
Pentru a beneficia de toate aceste aspecte pozitive ale medierii inrecuperarea creantelor, Cristian Deca, Mediator in cadrul Decalex, va ofera cateva sfaturi care va vor ajuta sa maximizati rezultatele eforturilor de recuperare a creantelor atunci cand utilizati aceasta medoda:
- Includeti clauza de mediere in contractele cu partenerii, in termeni si conditii ca prima solutie pentru eventuale litigii;
- Anuntati partenerul despre dorinta de a media problema, inainte de a trimite o notificare legala; in acest mod, creeati incredere si incurajati partenerul la dialog sincer;
- Stabiliti o intalnire cu mediatorul si explicati-i toate aspectele relatiei profesionale cu partnerul dumneavoastra de afaceri;
- Fiti pregatit, la intalnirea cu mediatorul, cu toate documentele relevante solutionarii acestui caz;
- Fiti deschis la propunerile mediatorului, dar si ale partenerului de afaceri si aveti in vedere faptul ca medierea presupune identificarea acelor solutii benefice pentru ambele parti;
Medierea este o solutie rapida, eficienta si flexibila care va va ajuta sa fiti operativi din punct de vedere business, dar si sa pastrati relatiile de afaceri cu clienti care trec prin perioade mai dificile.”
Sursa: Decalex
MEDIEREA ESTE SOLUTIA!
AFLA MAI MULTE la telefon 0752.23.15.73 sau pe e-mail casademediere@gmail.com !
Dr. Simona Maria VLĂDICA
Mediator autorizat