Platforma online de solutionare a litigiilor

Domnul Mugur Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere si domnul Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere au fost invitati in emisiunea "Fabrica" de la Realitatea TV, in data de 13 iunie 2015 pentru a discuta despre posibilitatea apelarii la mediere in cazurile de comert online.

In partea a 2 a a emisiunii, Mugur Mitroi a vorbit despre posibilitatea medierii in cazurile in care consumatorii se intalnesc cu situatii in care cumpara produse defecte: "Cea mai putin costisitoare varianta este medierea, iar timpul de solutionare a problemei este redus de cel putin 10 ori. Costurile sunt cu aproximativ 60% mai mici. Un proces clasic dureaza in medie undeva la 455 de zile, iar prin procedura medierii dureaza undeva la 45 de zile. "

Din 2016 va fi implementata platforma SOL – un site interactiv, gratuit, disponibil in toate limbile oficiale ale tarilor membre ale Uniunii Europene.

"Exista 5 variante generale, specifice. Una dintre variante este negocierea directa, atunci cand negociezi cu respectivul comerciant rezolvarea disputei: inlocuire, reparare, schimbare produs sau o varianta diferita de acestea in functie de nevoile celor doi. Mai exista varianta apelarii la un mediator care este acum in vigoare si o sa fie si anul viitor, apoi varianta ANPC-ului la nivel national, apelarea la Instanta de Judecata si varianta sa nu faci nimic", explica Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere.

Pentru a preintampina varianta de a nu lua masuri cand avem probleme cu anumite produse exista o modalitate extrem de facila care va fi implementata de anul viitor si anume platforma de solutionare online a litigiilor unde consumatorii pot lua legatura cu un mediator pentru a rezolva aceste probleme de ordin comercial. 

Citeste si:

Medierea in comertul online

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *