Platforma online de solutionare a litigiilor

Domnul Mugur Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere si domnul Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere au fost invitati in emisiunea "Fabrica" de la Realitatea TV, in data de 13 iunie 2015 pentru a discuta despre posibilitatea apelarii la mediere in cazurile de comert online.

In partea a 2 a a emisiunii s-a discutat despre problemele consumatorilor cu produsele defecte. De anul viitor o sa fie implementata platforma online SOL, un site interactiv, gratuit care va fi disponibil in toate limbile oficiale ale tarilor membre ale Uniunii Europene. 

"Exista 5 variante specifice de la caz la caz. Una dintre variante este negocierea directa atunci cand ai posibilitatea sa te intorci la magazin si sa negociezi cu respectivul comerciant rezolvarea disputei: inlocuire, reparare, schimbare sau o varianta diferita de acestea in functie de nevoile celor doi; apoi mai exista varianta apelarii la un mediator care este in vigoare si o sa fie si la anul, adresarea catre ANPC sau Instanta de Judecata si optiunea de a nu face nimic", explica Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere.

Procedura de mediere poate sa dureze chiar si doua ore: "Mediatorul are posibilitatea sa ia legatura online cu producatorul si consumatorul si poate solutiona conflictele nu intr-un spatiu fizic, la un birou ci prin telefon sau internet. Un aspect bine de stiut este faptul ca Romania risca sa nu aiba entitati SAL vorbitoare de limba romana, pe aceasta platforma", a subliniat Mugur Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere.

Vezi video aici!

Citeste si:

Medierea in comertul online

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *