Consumatorii care au cumparat produse defecte de pe Internet isi pot recupera mai usor banii

Domnul Mugur Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere si domnul Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere au fost invitati in emisiunea "Fabrica" de la Realitatea TV, in data de 13 iunie 2015 pentru a discuta despre posibilitatea apelarii la mediere in cazurile de comert online.

Consumatorii care si-au cumparat produse defecte sau cu probleme de pe Internet isi pot recupera mai usor banii cheltuiti. Clientii nemultumiti de cumparaturile online au la dispozitie o platforma online de solutionare a litigiilor. Prin intermediul acestei platforme clientii au la dispozitie mediatori care rezolva disputele dintre consumatori si vanzatori sau producatori. Astfel, se renunta la plangerile obisnuite catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor care deobicei inseamna pierdere de vreme si cheltuieli de judecata caci solutia vine tocmai in Instanta. 

"Mediatorii trebuie priviti ca si profesionisti, ca persoane specializate care vin in ajutorul oamenilor ce au diverse tipuri de dispute. Avantajele in apelarea la mediere sunt: economia de timp; stress mai putin; partea financiara este mult redusa fata de rezolvarea conflictului in Instanta si controlul total asupra solutiei. Ajungi la o intelegere doar daca tu consideri ca acea intelegere iti este benefica tie, procedura fiind voluntara", explica Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere.

Platforma online "SOL" va deveni functionala in anul 2016 pentru ca pana in ianuarie 2016, statele membre ale comunitatii trebuie sa isi incarce pe aceasta platforma online tot ceea ce inseamna specialistii care se vor ocupa de astfel de dispute: "Atunci cand eu cumpar un televizor, un cuptor cu microunde sau un uscator de par si constat ca aceste produse nu functioneaza corespunzator, eu trebuie sa ma plang fie la vanzator fie la producator. La acest moment metoda clasica este de a ma plange la Autoritatea Nationala pentru PRotectia Consumatorilor. In momentul in care va intra in functiune aceasta platforma online, fiecare cumparator isi va putea alege profesionistul mediator pentru rezolvarea problemei", a subliniat Mugur Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere.

Vezi video aici!

Citeste si:

Platforma online de solutionare a litigiilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *