Medierea in comertul online

consultanta

Domnul Mugur Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere si domnul Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere au fost invitati in emisiunea "Fabrica" de la Realitatea TV, in data de 13 iunie 2015 pentru a discuta despre posibilitatea apelarii la mediere in cazurile de comert online.

"Persoanele fizice au posibilitatea sa se adreseze Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor prin oficiile judetene, iar persoanele juridice sunt prejudiciati din perspectiva aceasta ele avand doar o singura posibilitate si anume Instanta, mediatorul ca procedura prealabila, dar ca si zona finala pot gasi dreptatea in Instanta. Persoana juridica poate apela la mediator avand acest avantaj al timpului si al costurilor reduse si doar dupa aceasta optiune daca nu gasesc o solutie pot sa apeleze la Instanta", explica Bogdan Mitroi, presedintele Consiliului de Mediere.

La randul sau, Zeno Daniel Sustac, vicepresedintele Consiliului de Mediere precizeaza ca: "Prin dialog constructiv intre comerciant si consumator se poate ajunge la o intelegere care poate fi pusa in aplicare in mod rapid si poate fi o intelegere durabila. Exista mai multe variante, insa medierea este cea mai buna optiune dintre acestea."

Tot in cadrul aceleiasi emisiuni, Bogdan Mitroi a vorbit despre solutiile aplicate in cazul clauzelor abuzive din contractele de credit cu bancile: "Consumatorii de credite pot cu foarte mare usurinta sa apeleze la mediere pentru a-si gasi o rezolvare la ceea ce inseamna esalonare si reesalonare, clauze abuzive, negocierea directa a dobanzilor si comisioanelor aplicate, iar prin aceasta procedura se pot gasi solutii pe care Instanta de judecata de foarte multe ori nici nu le identifica pentru ca prin aceasta procedura informala – medierea, cele doua parti: banca si clientul pot gasi solutii foarte aproape de nevoile lor".

Vezi video aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *