Medierea litigiilor de consum se aplica unui litigiu national sau transfrontalier intre un consumator si un profesionist.
Medierea litigiilor de consum nu se aplica pentru:
- Litigiilor dintre comercianti
- Cererile formulate de catre consumator la serviciul relatii clienti
- Pentru negocierile directe intre consumator si profesionist
- In cadrul unei proceduri initiate de un consumator impotriva unui profesionist
Nu sunt considerate litigii de consum, litigiile privind:
- Serviciile de interes general non-economice
- Servicii de sanatate furnizate de cadre medicale pentru pacienti cu scopul evaluarii, mentinerii sau refacerii sanatatii lor, inclusiv baza de prescriptie medicala, administrarea si furnizarea de medicamente si dispozitive medicale
- Furnizorii publici de invatamant superior
Medierea litigiilor de consum isi indeplineste misiunea cu diligenta si competenta, in mod independent si impartial ca parte a unei proceduri transparente, eficiente si echitabile, indeplinind urmatoarele conditii:
- Competente in domeniul medierii, cunostinte juridice bune, in special in domeniul consumului
- Mediatorii sa fie platiti indiferent de rezultatul medierii
- Sa nu se afle intr-o pozitie de conflict de interese
Intregul articol poate fi citit aici!