Medierea este o știință și o artă. Deși pot fi predate multe abilități de mediere, dezvoltarea unui mediator calificat necesită experiență în relațiile cu oamenii în toate condițiile și în toate circumstanțele.
Deși există multe elemente intangibile în definirea unui mediator "bun", anumite trăsături de caracter sunt de neprețuit.
Va invit mai jos sa cititi clasificarea trasaturilor unui mediator elaborata de Sam Imperati.
Sam este avocat cu o experienta de peste 36 de ani a fost foarte eficient în rezolvarea disputelor complexe, facilitarea problemelor de politică publică, mediatizarea cazurilor multipartite, gestionarea unor emoții intense și grupuri de formare care să le ajute să navigheze pe intersecția logicii și emoției.
„1. Vigilenta
Mediatorul trebuie să fie atent la mai multe niveluri în timpul medierii. El trebuie să se concentreze asupra informațiilor furnizate de sursă și să evalueze în mod constant informațiile atât in ceea ce priveste valoarea, cât și veridicitatea.
În același timp, el trebuie să fie atent nu numai la ceea ce spune partea, ci și la modul în care o spune și la limbajul corpului care îl însoțește, pentru a evalua veridicitatea partii, gradul de cooperare și starea actuală. Trebuie sa stie cand sa ii dea partii o pauza si cand sa o preseze mai tare.
În plus, mediatorul trebuie să fie mereu atent la mediul său pentru a-și asigura securitatea personală și cea a părților.
2. Rabdare si tact
Mediatorul trebuie să aibă răbdare și tact în crearea și menținerea raportului între el și parte, sporind astfel succesul procesului. Afisarea nerabdarii poate:
- Incuraja o parte sa creada ca daca va ramane tacuta fara raspuns pentru o perioada scurta de timp, procesul se va termina
- Conduce partea sa isi piarda respectul fata de mediator si sa reduca astfel eficienta mediatorului
3. Credibilitatea
Mediatorul trebuie sa ofere un produs clar, precis si profesional precum si o evaluare corecta a capacitatilor sale. Trebuie să fie capabil să articuleze în mod clar situații și concepte complexe.
Mediatorul trebuie, de asemenea, să mențină credibilitatea. El trebuie să se prezinte într-o manieră credibilă și consecventă și să urmeze toate promisiunile făcute, precum și să nu promită niciodată ceea ce nu poate sa ofere.
3. Obiectivitate si autocontrol
Mediatorul trebuie, de asemenea, să fie complet obiectiv în evaluarea informațiilor obținute.
Mediatorul trebuie să mențină o atitudine obiectivă, indiferent de reacțiile emoționale pe care le poate experimenta sau simula într-o sesiune de întrebări.
Fără obiectivitate, poate distorsiona inconștient informațiile obținute. De asemenea, el nu poate să-și schimbe efectiv tehnicile de interogare și abordare.
El trebuie să aibă un autocontrol excepțional pentru a evita manifestări de furie, iritare, simpatie sau oboseală autentică, care ar putea să-i determine să piardă inițiativa în timpul sesiunii de discutii, dar să poată falsifica oricare dintre aceste emoții, după cum este necesar.
4. Adaptabilitatea
Un mediator trebuie să se adapteze la numeroasele și variatele personalități pe care le va întâlni. El trebuie să se adapteze, de asemenea, la toate tipurile de locații, la temperaturi operaționale și medii operaționale. Prin adaptabilitatea sa, poate să-și schimbe fără îndoială tehnicile de discutii și abordare, în funcție de mediul operațional și de personalitatea partii.
5. Perseverenta
O tenacitate a scopului poate face diferența dintre un Mediator care este doar bun și cel care este superior.
5. Aparenta
Apariția personală a mediatorului poate influența în mare măsură comportamentul oricărei medieri și atitudinea partii față de mediator. Deobicei un aspect organizat si profesional va influenta favorabil partea. Daca maniera mediatorului reflecta corectitudinea, puterea si eficienta, clientul poate sa fie mai receptiv la sesiunea de discutii.
6. Initiativa
Realizarea și menținerea inițiativei sunt esențiale pentru o sesiune de discutii de succes. Mediatorul trebuie să înțeleagă inițiativa și să o mențină pe parcursul tuturor fazelor de analiza.
Aceasta nu înseamnă că trebuie să domine partea in mod fizic, mai degrabă, înseamnă că mediatorul cunoaște cerințele sale și continuă să direcționeze colecția de intrebari către aceste cerințe.