Redau mai jos un articol redactat de Michael Toebe, specialist in managementul conflictelor ce deserveste intreprinderile si persoanele fizice in mod strategic, obtinand o intelegere mai profunda a conflictelor si a disputelor.
Toebe ajuta profesionistii si faciliteaza rezolvarea problemelor de gestionare a conflictelor oferind cele mai eficiente solutii.
„Practica asistenței medicale este solicitantă și stresantă. Conflictele se materializează în majoritatea interacțiunilor umane, iar domeniul medical nu este diferit. De fapt, ar putea fi mai mult de asteptat. Cu toate acestea, exista o solutie.
"There is a way to do it better – find it." (Thomas Edison).
Cercetarea conflictelor
Medierea acestor dispute in stadii incipiente, in mod regulat.
De ce? Nu ar putea fi o decizie mai inteligentă. De ce? Ea atacă problemele, nu oamenii.
Este asertiv împotriva atacurilor asupra muncii în echipă, armoniei, comportamentului relațiilor profesionale și emoțiilor pozitive.
Protejează productivitatea, încurajează înțelegerea și vindecă relațiile.
Este o rețetă pentru furie, resentimente, ură și agresivitate sau comportament pasiv-agresiv.
Ajută oamenii să facă parte din soluție, îndepărtându-se de vină, luând în schimb responsabilitate și gândindu-se cum se poate realiza ceva.
Mulți oameni sunt deja nervoși, îngrijorați, stau cu teama de a nu crea conflicte, crezând că nu vor fi crezuți, sau vor fi concediați sau nu vor putea sa empatizeze și sa fie ajutati.
Acestia s-ar putea să aibă încredere în HR, sau s-ar putea sa nu aiba, iar șansele mai mari sunt fata de situatia din urma.
Aceasta nu este o insultă, este doar realitatea în situații de conflict, mai ales dacă există un dezechilibru de putere între oameni.
Aducerea unui mediator din exterior sau daca este necesar a unei persoane separata de HR este mult mai probabil sa indeparteze indoiala si anxietatea si sa imbunatateasca increderea in rezolvarea problemelor, sa gestioneze conflictele inainte ca acestea sa devina prea puternice.
Disputele de cercetare si mediere pot functiona bine in aproape toate relatiile: doctor-doctor, medic-asistent, asistenta medicala-asistenta medicala, director medical-medic, manager medical-asistente, doctor-pacient, asistent medical-pacient etc.
Beneficii aditionale
Un proces inteligent și mai eficient este pus în practică, se realizează o conștientizare în cadrul biroului, spitalului sau al centrului, oamenii sunt încurajați să-l urmărească, să se simtă în siguranță în acest sens. Echipa medicala vede beneficiile, le comunica si altora si astfel devine un comportament regulat, mai sanatos, care scoate la lumina problemele, mult mai devreme, astfel incat acestea sa fie rezolvate inainte ca bugetul si costurile sa fie afectate si sa creeze probleme pentru institutie, echipa, pacienti, resurse umane etc.”
Sursa: https://www.mediate.com/articles/ToebeM16.cfm
MEDIEREA ESTE SOLUTIA!
AFLA MAI MULTE la telefon 0752.23.15.73 sau pe e-mail casademediere@gmail.com !
Dr. Simona Maria VLĂDICA
Mediator autorizat