Ieri, 23 iunie 2015, la Hotel RAMADA Plaza a avut loc conferinta “Răspunderea civilă și penală pentru malpraxisul medical – noi tendințe legislative”, un eveniment plin de provocări ce a inițiat dezbateri aprinse între medici, pacienți, avocați, judecători și mediatori cu privire la o problemă de actualitate: malpraxisul medical.
In cadrul manifestarii Lector Univ. Dr. Simona Vladica – mediator le-a vorbit invitatilor despre "Avantajele medierii in cazurile de malpraxis medical": "În primul rând este o soluţie simplă şi accesibilă atât pacientilor, cât şi medicilor implicaţi, care vor putea evita să mai petreacă ani de zile pe la comisiile medicale, Colegiul medicilor, procuratură, săli de judecată, pentru ca în final să primească, respectiv să plătească despăgubiri sau pentru a obţine, respectiv pentru a evita o eventuală condamnare."
Dr. Vladica precizeaza si faptul ca in cadrul procedurii de mediere, părţile, ajutate de mediator, pot ajunge, la un acord reciproc avantajos.Practic, mediatorul creează un climat de comunicare între victimă (pacient) şi medic sau reprezentantul instituţiei medicale.
Prin mediere nu se are în vedere stabilirea vinovăţiei sau nevinovăţiei unei persoane. Se poate ajunge la o înţelegere reciproc avantajoasă, caz în care se va încheia un acord de mediere. Bineînțeles, în cazul în care nu se ajunge la un acord, părţile pot alege varianta procesului clasic în instanţă.
Simona Maria Vlădica – Reprezentantul Corpului Profesional al Mediatorilor in relația cu sistemul judiciar de pe lânga Curtea de Apel București – a propus, în completare, si organizarea unor workshop-uri cu medicii, în spitale, cu scopul de a-i ajuta pe aceștia să inteleagă rolul benefic al medierii și mediatorului în soluționarea cazurilor de malpraxis medical: „Mediatorul nu este un judecător de care medicul trebuie să se teamă atunci când primește o invitație la mediere, deoarece mediatorul nu stabilește vinovăția sau nevinovația medicului, cum greșit se intelege adeseori. Când primești o invitație la mediere de la un mediator autorizat nu trebuie să te temi, ci sa îi dai curs, acesta fiind primul semn că pacientul tău dorește un dialog și o rezolvare pe cale amiabilă a conflictului generat de o situație de posibil malpraxis medical. Și în situația in care medicul primește o sesizare / reclamație de malpraxis medical, consider că primul gând al acestuia, ar trebui să fie indreptat către mediere, în incercarea de a rezolva pe cale amiabilă orice conflict generat de un eventual malpraxis medical.”
Această conferinţă dedicata malpraxisului medical a venit în sprijinul tuturor părţilor implicate într-o posibila eroare medicală prin informarea acestora cu privire la modalitati de evitare a malpraxisului medical, dar şi prin oferirea celor mai viabile soluţii juridice pentru o astfel de situaţie.
Organizatori: Sănătatea Media Group și Wolters Kluwer
Parteneri: Societatea Civila profesionala de Mediatori „Vlădica&Asociații„ si Avocatul Medicului.
Autor: Georgiana Milescu